17.12.2024р. психологом центру
Людмилою Савіцькою для педагогічних працівників закладів
дошкільної освіти було проведено панорамне заняття «STREAM-освіта в дошкільному закладі.
Система роботи з формування у дітей інженерного мислення».
Людмила Савіцька наголосила на тому, що стpiмкий poзвитoк
IT-гaлузi, poбoтoтeхнiки, нaнoтeхнoлoгiй виявляє пoтpeбу в розвивитку у дітей відповідних навичок, які слід
розвивати починаючи вже з дошкільного
віку. А це вимагає якісно нової
організації роботи педагога, постійного
пошуку нових форм і методів діяльності, модернізації відомих положень, які
будуються на основі впровадження інноваційних педагогічних ідей, потребує
дocвiдчeних фaхiвців, мислячих, які вміють аналізувати, шукати причинно-наслідкові
зв'язки, творчих педагогів, здатних
забезпечити високий освітній рівень дітей та
їх всесторонній і багатогранний розвиток.
Присутні розглянули психологічні особливості
та потенціал сучасних дошкільнят, шукали способи як розвинути у дітей інженерне
мислення та найбільш затребувані сьогодні навички, зокрема і навички Lego
конструювання та
оволодіння робототехніками. Ознайомились
з програмою для дошкільнят «STREAM-освіта, або
Стежинки у Всесвіт» К.Л. Крутій, системою навчання Фребеля,
обговорили принципи, якими слід керуватися в ході впровадження STREAM-освіти в дошкіллі.
Людмила Василівна розповіла
присутнім про основні положення щодо організації STREAM лабораторій,
дослідницьких майданчиків, особливостей
проведення навчальних дослідів, наноекспедицій та необхідне обладнання і
прилади, які мають бути у цих лабораторіях.
Присутнім було
продемонстровано як створити з дошкільнятами голографічне 3D зображення, як можна використовувати у роботі з
дітьми 3D-пазли, 3D- розмальовки, 3D- ручки, як опанувати
2D і 3D моделювання.
Галан Людмила, вихователь
ЗДО №2 «Золотий ключик», ознайомила присутніх з досвідом своєї роботи у
якому поєднує STREAM-освіту і мистецтво.
Вихователь продемонструвала цікаві досліди з кольором, різні види і
техніки малювання зображень. Під її керівництвом вихователі перетворювали звичайні цифри на звірят, предмети і явища
природи, малювали різдвяні пейзажі
зубною пастою на дзеркалі.
Наталія Романюк, вихователь
ЗДО «Берізка» с. Білокриниця, продемонструвала як у повсякденному житті під час
навчання дітей використовує різноманітні досліди, які викликають у дітей подив
і захоплення, збагачуючи одночасно їх знання в напрямку фізики, хімії,
астрономії. На екрані присутні мали
змогу спостерігати за проведенням дослідів «молочний вулкан», «розлив нафти»,
«проростання пшениці», «штучний сніг»,«сніжинка» та інші.
Підсумком зустрічі було
визначено, що наше завдання не напхати знаннями дітей, а навчити дітей
вчитися, шукати необхідну інформацію,
вміти знаходити причинно-наслідкові
зв’язки у певних явищах чи подіях,
засвоїти уявлення про
взаємозв’язок природи і людини, оволодіти елементарними науковими знаннями та вміннями, які є основою
культури інженерного мислення.
Дописати коментар