24 вересня 2021 року працівниками Центру ПРПП була проведена інструктивно-методична нарада із заступниками директорів закладів загальної середньої освіти громади.

У період реформування освітньої галузі виникає безліч запитань щодо організації діяльності педагогів, створення безпечного освітнього середовища, роботи з документами закладу освіти.

Людмила Якимович, директор ЦПРПП, закцентувала увагу на тому, що у наступному2021/2022 навчальному році НУШ переступить поріг початкової школи і до роботи в нових умовах будуть працювати педагоги базової ланки. Тому головним завданням як Центру, так і закладів освіти я якісна та ґрунтовна підготовка педагогів до навчання майбутніх п’ятикласників в умовах НУШ.

Особливу увагу п. Якимович звернула на механізм підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2022 році.

Людмила Савіцька, психолог Центру, зробила акцент на важливості  та  необхідності   організації  у закладах освіти  безпечного освітнього середовища.

  Нагадала, що усі учасники  освітнього процесу мають бути ознайомлені   з Порядком  реагування на випадки булінгу (цькування), затвердженим наказом  Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646 «Деякі питання  реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу  в закладах освіти». 

         Зробила акцент на  недопущенні  примовчування  фактів насильства над здобувачами освіти, оскільки така позиція йде всупереч ст. 3 Конвенції ООН про права дитини, яка проголошує дії у кращих інтересах дитини, а тому практичний психолог, соціальний педагог та і усі педагоги, мають чітко відстоювати професійну позицію щодо роботи з фактами насильства.

                    В умовах дистанційного навчання освітній простір потребує   підвищення якості формування медіа-інформаційної культури особистості, що передбачає  просвітницьку роботу щодо особистого захисту та протидії негативним впливам в умовах медіакратії.

         В умовах наявності великої кількості сумнівних інформаційних джерел, спаму і флуду, токсичної пропаганди і реклами, інформаційного перевантаження та інформаційних ризиків,  необхідно формувати здорові навички користування інтернет ресурсами: аналізувати  інтернет сторінки дітей, які фото розміщують, що поширюють і т. д. Ця інформація допоможе не пропустити  проблему,  що може стати загрозою для життя  дитини, а також дасть інформацію для правильного коригування поведінки учня. 

Аналізувати слід  і інтернет  сторінки педагогів, з метою виявлення фактів, які можуть дискредитувати педагога, адже він має бути взірцем для дітей та особистістю  з високими моральними якостями.   

 Цифрові технології пришвидшують інтелектуальний розвиток дітей. Однак, емоційна і соціальна сфери, на жаль, страждають.

  Емоційного інтелекту діти не здобудуть, граючи в комп’ютерну гру чи дивлячись мультфільми. Емоції треба відчувати, обговорювати з кимось, називати їх.

         Людмила Василівна зупинилась на основних аспектах інклюзивної освіти. Наголосила на  змінах відповідно до  «Порядку організації інклюзивного навчання у закладах  загальної середньої освіти. Дала відповідь на  питання, які виникали в процесі відкриття інклюзивних класів та організації інклюзивного навчання для дітей з ООП.

         Галина Петрук, консультант Центру, пригадала діючі та познайомила із новими вимогами та рекомендаціями щодо перевірки учнівських робіт та ведення записів у класних журналах початкових класах, особливостями  оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти.

Заступники керівників закладів освіти поділились досвідом організації освітнього процесу за дистанційною формою.







Прокоментуй