У період реформування
освітньої галузі виникає безліч запитань щодо організації діяльності педагогів,
створення безпечного освітнього середовища, роботи з документами закладу
освіти.
Людмила Якимович,
директор ЦПРПП, закцентувала увагу на тому, що у наступному2021/2022
навчальному році НУШ переступить поріг початкової школи і до роботи в нових
умовах будуть працювати педагоги базової ланки. Тому головним завданням як
Центру, так і закладів освіти я якісна та ґрунтовна підготовка педагогів до
навчання майбутніх п’ятикласників в умовах НУШ.
Особливу увагу п.
Якимович звернула на механізм підвищення кваліфікації педагогічних працівників
у 2022 році.
Людмила Савіцька, психолог
Центру, зробила акцент на важливості та
необхідності організації у закладах освіти безпечного освітнього середовища.
Нагадала, що усі учасники освітнього процесу мають бути ознайомлені з Порядком
реагування на випадки булінгу (цькування), затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019
№ 1646 «Деякі питання реагування на
випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти».
Зробила
акцент на недопущенні
примовчування фактів насильства над здобувачами освіти,
оскільки така позиція йде всупереч
ст. 3 Конвенції ООН про права дитини, яка проголошує дії у кращих інтересах дитини, а тому
практичний психолог, соціальний педагог та і усі педагоги, мають чітко
відстоювати професійну позицію щодо роботи з фактами насильства.
В умовах дистанційного навчання освітній простір потребує підвищення якості формування
медіа-інформаційної культури особистості, що передбачає просвітницьку роботу щодо особистого захисту
та протидії негативним впливам в умовах медіакратії.
В
умовах наявності великої кількості сумнівних інформаційних джерел, спаму і
флуду, токсичної пропаганди і реклами, інформаційного перевантаження та
інформаційних ризиків, необхідно
формувати здорові навички користування інтернет ресурсами: аналізувати інтернет
сторінки дітей, які фото розміщують, що поширюють і т. д. Ця інформація
допоможе не пропустити проблему, що може стати загрозою для життя дитини, а також дасть інформацію для
правильного коригування поведінки учня.
Аналізувати слід і інтернет
сторінки педагогів, з метою виявлення
фактів, які можуть дискредитувати педагога, адже він має бути взірцем для дітей
та особистістю з високими моральними
якостями.
Цифрові технології пришвидшують
інтелектуальний розвиток дітей. Однак, емоційна і соціальна сфери, на жаль, страждають.
Емоційного інтелекту діти не здобудуть, граючи
в комп’ютерну гру чи дивлячись мультфільми. Емоції треба відчувати,
обговорювати з кимось, називати їх.
Людмила
Василівна зупинилась на основних аспектах інклюзивної освіти. Наголосила на змінах відповідно до «Порядку організації інклюзивного навчання у
закладах загальної середньої освіти. Дала
відповідь на питання, які виникали в
процесі відкриття інклюзивних класів та організації інклюзивного навчання для
дітей з ООП.
Галина Петрук, консультант
Центру, пригадала діючі та познайомила із новими вимогами та рекомендаціями щодо
перевірки учнівських робіт та ведення записів у класних журналах початкових
класах, особливостями оцінювання
результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти.
Заступники керівників
закладів освіти поділились досвідом організації освітнього процесу за
дистанційною формою.
Дописати коментар