Сьогодні суспільство потребує екологічно компетентної особистості, яка на основі самостійного критичного мислення і відповідальності буде готовою і здатною не лише визначати екологічні проблеми, а й попереджувати їх виникнення знаходити, раціональні шляхи вирішення. Завдання виховання особистості, здатної гармонійно взаємодіяти з природним середовищем, що її оточує, розглядається в умовах Нової української школи як одне з найбільш пріоритетних.

Нещодавно відбулися онлайн семінари для вчителів природничих дисциплін області,  організовані працівниками Тернопільського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, основна тема яких – формування екологічної компетентності здобувачів освіти на уроках та у позаурочній освітній діяльності.

Досвідом роботи з колегами поділилась учителька біології й екології Волинського ліцею імені Нестора Літописця Світлана Стрижак. Зокрема, розкрила реалізацію взаємозв’язку трьох компонентів: «знання-переконання-діяльність», ознайомила з різноманітними заходами екологічного спрямування та продемонструвала досягнуту вихованцями закладу високу результативність дослідницької роботи у конкурсах МАН України, предметних олімпіадах, проєктах.

Для вчителів-хіміків свій підхід до даної тематики презентувала вчителька НВК «Кременецька ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 – ДНЗ» Олена Корчевська. Педагогиня розповіла про те, як поєднує та застосовує основні складові компетентності: «мобільність знань – гнучкість методів – критичність мислення», окреслила основні форми роботи, які використовує на уроках хімії та у позаурочній діяльності з метою формування екологічної культури.



У семінарах-практикумах з презентаціями виступили науковці, працівники  ТОКІППО, досвідчені педагоги закладів освіти області.

Актуальна тема та цікавий досвід були схвально оцінені учасниками практикумів – консультантами ЦПРПП та вчителями закладів загальної освіти Тернопілля, оскільки компетентнісний підхід – відповідь на вимоги часу.

Людмила ТИМЧУК, консультант ЦПРПП Кременецької міської ради


Прокоментуй